وب شو

fereidouni.org

محاسبه ی bmi
یک شنبه 28 دی 1399 ساعت 21:3 | بازدید : 2440 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

فرمول محاسبه BMI یا همان اندازه‌گیری شاخص توده بدنی به صورت مستقیم چربی‌های بدن را اندازه گیری نمی‌کند و نژاد یا بافت عضلانی را در نظر نمی‌گیرد. بنابراین ابزار مناسبی برای ورزشکاران حرفه‌ای نیست چرا که بیشتر وزن آنها از عضله است.



ورزشکاران حرفه‌ای بهتر است برای تشخیص میزان چربی‌های موجود در بدنشان از بادی آنالیز استفاده کنند. البته این موضوع را به خاطر داشته باشید که محاسبه بی ام آی از دسته‌های استاندارد وضعیت وزن محسوب می‌شود که می‌تواند به پزشکان در تشخیص درجه چاقی کمک کند.


مطالعه بیشتر در مورد وارکوزیل


bmi چیست؟


BMI مخفف (Body Mass Index) است و به معنای شاخص توده بدنی است که ۱۸۰ سال پیش توسط آدولف کوتله (Adolphe Quetelet) محقق بلژیکی بیان شد.


شاخص توده بدنی در واقع، یک معیار غربالگری است که به کمک آن می‌توان میزان اضافه وزن یا کاهش وزن یا محدوده وزنی ایده‌آل را مشخص کرد.


محاسبه BMI دقیق به صورت مستقیم چربی بدن را اندازه گیری نمی‌کند و برای بزرگسالان سن، جنسیت، نژاد یا بافت عضلانی را در نظر نمی‌گیرد.


با این حال از دسته های استاندارد وضعیت وزن استفاده می‌کند که می‌تواند به پزشکان کمک کند شرایط  وزنی مردم را دنبال کنند و مشکل بالقوه را درافراد شناسایی کنند.


حمل کردن وزن اضافی می‌تواند منجر به مشکلات بسیاری از جمله دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی شود.


وزن بسیار پایین نیز می‌تواند خطر مشکلاتی مانند سوء‌تغذیه، پوکی استخوان و کم‌خونی را افزایش دهد.


BMI به صورت مستقیم چربی بدن را اندازه‌گیری نمی‌کند و برای شاخص توده بدنی بزرگسالان سن، جنسیت، نژاد یا بافت عضلانی را در نظر نمی‌گیرد.


با این حال در آن از دسته‌های استاندارد وضعیت وزن استفاده می‌شود که پزشکان با کمک آن می‌توانند شرایط وزنی افراد را دنبال و مشکل بالقوه آنها را شناسایی کنند.


محاسبه BMI در زنان و مردان


برای اندازه BMI در بزرگسالان باید از وزن و قد افراد مطلع باشیم. فرمول BMI با استفاده از واحدهای متریک به این شکل است BMI=kg/m2  یعنی برای محاسبه BMI یک فرد بالغ باید وزن به کیلوگرم را بر توان دوم قد به متر تقسیم کنیم.


بنابراین اندازه گیری دور شکم می تواند به عنوان مکملی برای اندازه گیری شاخص توده بدنی در نظر گرفته شود و و در کنار دقت اندازه گیری bmi معیار بهتری از سلامتی را ارائه دهد.


محاسبه bmi در زنان و مردان


بر اساس مطالعات مراکز بهداشتی و درمانی، اندازه مرز خطر برای دور شکم به صورت زیر می باشد:


  • برای مردان بالغ: ۱۰۱ سانتی متر (۴۰ اینچ)
  • برای زنان غیر باردار: ۸۹ سانتی متر (۳۵ اینچ)


محاسبه BMI در کودکان و نوجوانان در بزرگسالان


مقدار BMI به سن و همچنین جنسیت مرتبط نیست


با این حال اندازه گیری BMI در کودکان و نوجوانان کمی متفاوت است. دخترها و پسرها با سرعت متفاوتی رشد می‌کنند و میزان چربی بدنی‌شان در سنین مختلف متفاوت است.


به همین دلیل برای اندازه‌گیری BMI در طول کودکی و نوجوانی سن و جنسیت نیز فاکتور مهمی به حساب می‌آید. پزشکان و دیگر متخصصان سلامت، کودکان را با محدوده‌های وزنی سلامت، دسته بندی نمی‌کنند؛ چون: با گذشت هر ماه، بدن نوجوانان و کودکان تغییر زیادی می‌کند.


بدن دختران و پسران با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کند. با قد کشیدن کودک این شاخص‌ها نیز تغییر می‌کنند. پزشکان BMI  کودکان و نوجوانان را مانند BMI بزرگسالان با اندازه ‌گیری قد و وزن محاسبه می‌کنند.


برای محاسبه bmi کودکان سپس BMI بدست آمده را به همراه سن شخص روی جدول BMI جنسیت خاص قرار می‌دهند. نتیجه این کار نشان می‌دهد کودک یا نوجوان وزن سالمی دارد یا خیر.


چه کسانی می توانند از BMI و صدک BMI استفاده کنند؟


محاسبه ی BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان ۲ سال به بالا است. بعضی افراد بزرگ‌سال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند،


در حالی که چربی بسیاری کمی دارند مانند بدن‌سازان و ورزش‌کاران. شاخص BMI این ورزش‌کار را چاق نشان می‌دهد در حالی که چنین نیست، پس اندازه‌گیری بی ام ای برای همه کارایی ندارد.


بهترین راه برای کاهش BMI


تاکنون حتما متوجه شده‌اید که BMI بالا تا چه حد می‌تواند برای بدن مشکل ساز باشد و چه بیماری‌هایی را به دنبال دارد. اما آیا روش‌هایی برای کاهش BMI وجود دارد؟ بله. با انجام روش‌های زیر می‌توانید میزان BMI خود را پایین بیاورید.


۱– برنامه غذایی


یک برنامه غذایی کاهش وزن سالم سرشار از مواد مغذی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، غلات، حبوبات، آجیل‌ها، دانه‌ها، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم است. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای کاهش وزن انجام دهید،


کم کردن مقدار قند در برنامه غذایی است. دنبال کردن یک برنامه غذایی سالم، مزایای فراوانی برای سلامتی به همراه دارد از جمله کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی و کاهش التهاب در بدن.


یک برنامه غذایی سالم، بیشتر تمرکزش روی مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات، حبوبات، آجیل‌ها، روغن زیتون و ماهی‌های چرب است.


در چنین برنامه‌هایی مقدار مصرف گوشت قرمز و شیرینی‌ها کم می‌شود. این غذا‌ها سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند فرد را برای مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه دارد و برای بدن، مواد مغذی سالمی را فراهم کند.


محاسبه bmi دکتر عنبرا - کاهش بی ام آی


بهترین روش برای مطمئن شدن از وضعیت سلامتی مراجعه و مشاوره با پزشک است، ما در اینجا با توجه به پیشنهادات ارائه شده توسط دکتر عنبرا متخصص لاغری و عمل اسلیو در تهران نکاتی را برای بهبود bmi بدن بررسی می کنیم: محاسبه bmi دکتر کرمانی


  • انتخاب هوشمندانه غذاها
  • برنامه ورزشی منظم
  • خواب کافی
  • کنترل استرس و اضطراب
  • مصرف غذاهای خانگی


۳. شاخص توده بدنی بالا ۳۰ داشته باشد به معنی چاق بودن است


پاسخ در حالت کلی خیر!


با اینکه این شاخص توده بدن یکی از بهترین روش‌ها برای مشخص کردن محدوده وزنی یا چاقی و لاغری در افراد است، اما نتایج آن برای همه یکسان نیست.


اندازه BMI بیشتر برای افراد معمولی جامعه درست است. برای مثال افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش نمی‌کنند اوضاعشان کمی فرق می‌کند. این افراد معمولا بافت ماهیچه‌ای زیاد و بافت چربی بسیار کمی دارند.


اغلب آن‌ها به واسطه توده عضلانی وزن زیادی دارند و شاخص توده آن‌ها ممکن است بالای ۲۵ و ۳۰ باشد، اما آیا آن ها واقعا چاق هستند؟


خیر! دلیل بالا بودن شاخص تنها عضلات آن‌ها است. زیرا عضله چگالی و وزن بیشتری نسبت به چربی دارد. ورزشکاران حرفه‌ای و عضلانی تنها وزنشان زیاد است. اما چاق نیستند و وضعیت سلامتی خوبی دارند.


افراد چاق چگونه باید شاخص بی ام آی خود را کاهش دهند؟


هرچقدر این شاخص بیشتر شود خطر افزایش عوارض و خطرات ناشی از چاقی نیز بیشتر  می‌شود. کار تا جایی پیش می‌رود که حتی ممکن است درصد مرگ و میر در این افراد نیز بالا برود.


مشاوره در مورد عوارض چاقی و بالا بودن bmi و روشهای کم کردن وزن سریع


مشاوره لاغری سریع و عوراض چاقی


بنابراین کسانی که شاخص توده بدنی بالا دارند، حتما باید با راهکارهایی وزن خود را کاهش داده و به محدوده وزنی سالم برگردند. افرادی که تنها اضافه وزن دارند می‌توانند با راهکارهای زیر وزن کم کنند.


و افرادی که BMI بالای 30 دارند یا به اصطلاح چاق هستند حتما باید علاوه بر روش های زیر نیم نگاهی هم به عمل جراحی لاغری یا عمل بای پس معده داشته باشند که در انتهای مقاله به آن پرداخته شده است.


۱. داشتن BMI پایین نشانه سلامتی است !؟


اینکه داشتن اضافه وزن با مواردی مانند فشار خون بالا، قند خون بالا و افزایش کلسترول در ارتباط است منطقی و قابل قبول است. اما آیا داشتن BMI کم به معنی بهبود این علائم است؟


پاسخ این سوال در حالت کلی “خیر” است!


در یک بررسی از چندین مطالعه که BMI را بررسی کردند ، محققان با انجام تحقیقی بر روی ۴۰ هزار نفر از بزرگسالان پی بردند که ارتباطی خاصی بین BMI بالا و مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا و قند خون بالا وجود ندارد.


حقایقی درباره محاسبه BMI که حتما باید بدانید


درباره BMI اغلب اغراق می‌شود و حتی ممکن است برخی افراد آن را معیار سالم یا ناسالم بودن انسان بدانند. اما واقعیت این است این شاخص سوای آنکه، واقعا 100 درصد دقیق نیست، بلکه هیچ پارامتر مرتبط با سطح سلامتی را هم نمی‌سنجد. 4 دلیل زیر به خوبی نشان می‌دهد که این شاخص معیار خوبی برای بررسی سطح سلامت افراد نیست.


BMI هیچ تفاوتی بین استخوان، چربی و عضله قائل نیست


بر اساس نتایج به دست آمده از اندازه گیری شاخص توده بدنی ورزشکاران ، افرادی که ورزشکار هستند و توده عضلانی زیاد دارند و همچنین افردی که بافت اسکلتی مستحکم و بزرگی دارند، اضافه وزن و حتی چاقی دارند. این در حالی است که ورزشکاران و افراد با استخوان‌های درشت معمولا بافت چربی کمی دارند و بالا بودن شاخص توده بدنی در آن ها به معنی چاق بودنشان نیست.


بلکه فقط نشان می‌دهد که وزنشان بالا است. علاوه بر این، این شاخص نمی‌تواند تشخیص دهد که چربی چگونه در بدن توضع شده و میزان آن دقیقا چقدر است.


BMI هیچ توجهی به وضعیت ژنتیک افراد نمی‌کند


این شاخص در ابتدا توسط سفیدپوستان اروپایی ابداع شده است، بنابراین اختلاف ژنتیکی شکل بدن را در نژادهای مختلف در نظر نمی‌گیرد.


BMI هیچکدام از پارامترهای سنجش سطح سلامتی را در نظر نمی‌گیرد


محاسبه BMI مواردی مانند فشار خون، کلسترول، تری گلیسیرید، قند خون و مارکرهای دیگری (که روش دقیق‌تری برای اندازه گیری سلامت است) را اندازه گیری نمی‌کند.


روش عمل اسلیو معده می تواند بسیار کارآمد باشد


BMI عادات کلی سلامت و سطح فعالیت شما را اندازه گیری نمی‌کند


سلامت ما به سادگی تنها یک عدد نیست و به اعداد و ارقام شاخص توده بدنی بستگی ندارد. به عنوان مثال، فردی با محاسبه ی BMI برابر با 30 دارای عادات و فعالیت های سلامتی خوبی است، ممکن است بسیار سالم‌تر از فردی با BMI 22 باشد که در حال نوشیدن الکل و سیگار کشیدن هستند و یا استرس زیادی در زندگی خود دارد و عادت های خوب مراقبتی ندارد.


ویدیو محاسبه bmi


 

 
برچسب‌ها: محاسبه ی bmi ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مهمترین مراحل برای طراحی لوگوی حرفه ای
پنج شنبه 11 دی 1399 ساعت 2:59 | بازدید : 1734 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

مهمترین مراحل برای طراحی لوگوی حرفه ای 

آیا تا به حال یک برند بزرگ را بدون لوگو دیده اید؟ نه؟ چون وجود ندارد. یک آرم تأثیر عمده ای در چگونگی درک مشتریان از برند شما دارد. بنابراین به طور طبیعی ، شما می خواهید طراحی لوگو شما حرفه ای باشد. اما چگونه به آنجا می رسید؟

نشان‌واره یا لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

نترسید! این راهنمای مفید به شما همه چیزهایی را که باید بدانید برای طراحی لوگو  مناسب برای شما و تجارت شما می آموزد. از تعریف هویت برند خود و درک آنچه در یک لوگوی عالی ایجاد می شود ، تا انتخاب های مناسب در طراحی و حرکت در روند طراحی را انجام دهید ، برای یادگیری چگونگی طراحی یک آرم بخوانید.

طراحی,لوگو

تجارت مانند دوستیابی است, شما در تلاش هستید مشتری های گوناگون را به سمت خود جذب کنید و آنها را عاشق مارک تجاری خود کنید. بنابراین از نماد خود به عنوان تصویر موجود در پروفایل خود بیابید. این همان چیزی است که باعث می شود افراد علاقه مند شوند و سعی کنند اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند . 

از آنجا که طراحي لوگو حرفه اي شما یک بخش اساسی از برند شماست ، می خواهید مطمئن شوید که این کار به خوبی انجام شده است. تمام اجزاء مارک تجاری شما را بر روی قسمت های مختلف دگیر نیز قرار خواهد گرفت, از طراحی سایت ، بسته بندی و کارت ویزیت تا…

یک طراحی لوگو عالی و حرفه ای نه تنها توانایی برقراری ارتباط با آنچه را که می خواهید را برقرار می کند بلکه یک برداشت اول خوب خواهد بود و به شما کمک می کند تا از رقابت سربلند بیرون بیایید.

منبع: /https://rivall.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراحل تعمیر ال سی دی تلویزیون
پنج شنبه 4 دی 1399 ساعت 17:29 | بازدید : 1826 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

 مراحل تعمیر ال سی دی تلویزیون

برای تعمیر ال سی دی تلویزیون نیاز به انجام این مراحل می باشد. اگر تنظیمات تصویر به هم خورده است،این کارها را انجام دهید. دکمه OPTIONS فشار دهید. تصویر راانتخاب کنید . تنظیم مجدد راانتخاب کنید .  اگر تلویزیون به یک اتصال اینترنتی فعال و پایدار متصل است ، آخرین نسخه نرم افزار تلویزیون را نصب کنید. صفحه تلویزیون را تمیز کنید. اگر مراحل فوق به رفع مشکل كمك نكند ، ممكن است نیاز به تعمیر ال سی دی تلویزیون باشد.

اگر مشکلی مشابه در منو مشاهده نشد 

ممکن است مشکلاتی در زمینه منبع سیگنال پخش ، جعبه کابل / ماهواره ، IPTV  یا سایر دستگاهها مانند دستگاه پخش DVD باشد. در این مورد برای تعمیر ال سی دی تلویزیون این مراحل را طی کنید. اگر تلویزیون شما برای تنظیمات تصویر عملکردی تنظیم مجدد دارد ، برای تنظیم مجدد تنظیمات ، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.بررسی کنید که اتصالات کلی به درستی تنظیم شده باشد.دکمه OPTIONSرا از راه دور فشار دهید. تصویر راانتخاب کنید. تنظیم مجدد راانتخاب کنید. در صورت استفاده از آنتن ، سیگنال های پخش شده توسط کوه نزدیک یا ساختمان های بلند اطراف انعکاس یافته و ممکن است باعث ایجاد اختلالاتی در تصویر شوند. در این مورد توصیه می شود جهت و موقعیت آنتن را تنظیم کنید.دستگاه های برقی یا باتری را که ممکن است باعث ایجاد تداخل در فرکانس رادیویی شوند ، خاموش کنید. تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. به دستورالعمل همراه با کارتن محصول مراجعه کنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 63
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 8

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 49
:: باردید دیروز : 404
:: بازدید هفته : 453
:: بازدید ماه : 14437
:: بازدید سال : 41473
:: بازدید کلی : 145658